قیمت جرم گیری دندان سال ۱۴۰۳؛ تعرفه و نرخ جرمگیری با بیمه و تخفیف

هزینه جرم گیری دندان سال 1402
فهرست محتوا
۳.۵/۵ - (۸ رای)

تصور کنید آماده رفتن به یک مراسم خاص هستید، در مقابل آینه با لباس‌های شیک خود ایستاده‌اید، اما ناگهان با دیدن جرم زرد رنگ روی دندان‌های خود همه چیز را فراموش می‌کنید!
اینجاست که در آن لحظه حاضرید هر هزینه ای را بابت رفع آن پرداخت کنید! اما عاقلانه این است که از قبل به فکر باشید و با پرداخت هزینه جرم گیری دندان از هر هزینه اضافی و شاید اشتباه خودداری کنید.
پس جای درستی آمده‌اید. با دکتر فاطمه لبافی همراه باشید تا از قیمت جرمگیری و بیمه‌هایی که آن را تحت پوشش قرار می‌دهند، آگاه شده و در ادامه مقاله از تخفیف جذاب برای هزینه جرمگیری دندان در سال ۱۴۰۳ برخوردار شوید.

پادکست قیمت جرم گیری دندان

آیا صرف هزینه برای جرم گیری ارزش دارد؟

جرم‌های تشکیل شده روی دندان، می‌توانند سبب بروز بیماری‌های بیشتر شوند. در بعضی از موارد، سبب لق شدن دندان و به بار آوردن هزینه خیلی بیشتر شده‌اند. در صورتی که جرم گیری انجام نشود، ممکن است باعث بیماری‌های پرودنتیت شوند و مشکلات خیلی بیشتری برای شما به بار آورند.
حال با توجه به این نکاتی که گفته شد، به خوبی اهمیت انجام جرمگیری را درک می‌کنید. به خصوص اینکه هیچ روش دیگری مثل مسواک و نخ دندان را نمی‌توان جایگزین آن نمود.

تعرفه جرم گیری دندان در سال ۱۴۰۳

قیمت جرم گیری دندان چقدر است؟

جرم گیری دندان چقدر هزینه دارد؟ این سوال حتما برای شما نیز پیش آمده است.

معمولا قیمت این روش توسط دندانپزشک عمومی و متخصص پریودنتال تفاوت‌هایی با هم دارند. اما حدود نرخ جرمگیری را می‌توان بین ۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان (یک میلیون و پانصد هزار تومان تا دو میلیون و پانصد هزار تومان) در نظر گرفت.
دقت داشته باشید که خود این قیمت بسته به نوع روش جرم گیری دندان می‌تواند بالا و پایین شود؛ اما معمولا در همین رنج قرار می‌گیرد.

تخفیف جرم گیری

در کلینیک دندانپزشکی دکتر لبافی، هزینه جرم گیری کامل دندان، حدود ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان (یک میلیون و پانصد هزار تومان) در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که اگر درمان شما نیاز به دو جلسه داشته باشد، هزینه مجدد از شما گرفته نخواهد شد.
دکتر لبافی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا هزینه درمان را برای بیماران خود به حداقل برساند؛ در عین حال، در مناسباتی مانند اعیاد، تخفیفاتی را برای شما عزیزان در نظر می‌گیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لیست قیمت جرمگیری دندان

در جدول زیر، قیمت جرم گیری دندان در سال ۱۴۰۳ بیان شده است:

نوع درمان شروع قیمت از (به تومان)
جرم گیری دندان یک فک ۷۵۰,۰۰۰
جرم گیری دندان دو فک ۱,۵۰۰,۰۰۰
هزینه جرم گیری لثه ۱,۷۰۰,۰۰۰
هزینه جرم گیری زیر لثه ۱,۷۰۰,۰۰۰
هزینه جرم گیری با ایرفلو ۲,۵۰۰,۰۰۰
هزینه بروساژ دندان ۸۰۰,۰۰۰
هزینه جرم گیری دندان با بیمه تامین اجتماعی  (برای هر دو فک) ۹۰۰,۰۰۰
هزینه جرم گیری و بروساژ دندان ۱,۶۰۰,۰۰۰
هزینه جرم گیری و پولیش دندان ۱,۷۰۰,۰۰۰

آیا بیمه هزینه جرمگیری را پرداخت می‌کند؟

تعرفه بیمه برای درمان جرمگیری دندان

جرم گیری دندان روش زیبایی در دندانپزشکی محسوب نمی‌گردد و کاربردهای درمانی به دنبال دارد. به همین جهت اکثر بیمه‌های درمانی و تکمیلی تعرفه‌هایی برای این درمان دندانپزشکی به بیمه شدگان خود ارائه می‌دهند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعرفه جرم گیری دندان، لازم است تا با مطب دندانپزشکی مورد نظر و بیمه درمانی خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

مقایسه قیمت جرم گیری در ایران و کشوهای دیگر

شاید برایتان جالب باشد تا تفاوت قیمت جرمگیری در کشور خودمان را با دیگر کشورها بدانید.

هزینه جرم گیری دندان در ایران بین ۱,۵۰۰,۰۰۰ الی ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
هزینه جرم گیری دندان در سایر کشورها حدود ۷۰ دلار تا ۱۵۰ دلار

عوامل موثر بر قیمت جرمگیری

چه مواردی بر قیمت جرمگیری دندان تاثیر دارند؟
به طور کلی فاکتورهای متعددی در مبلغ جرم گیری دندان اثر گذار هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که متخصص، بهترین روش و درمان را برای شما به کار خواهد گرفت.
این عوامل در ادامه بررسی شده‌اند:

  1. ویزیت و معاینه دندانپزشک به طور کامل وضعیت دهان و دندان را بررسی می‌کند تا در صورت لزوم روش‌های درمانی و مراجعات بعدی را تعیین نماید.
    ویزیت و معاینه اولیه در کلینیک دندانپزشکی دکتر لبافی هزینه‌ای برای شما عزیزان نخواهد داشت.
  2. مهارت و تخصص دندانپزشک به طور معمول دندانپزشک دارای تخصص دستمزد بالاتری نسبت به دندانپزشک عمومی دریافت می‌کند، زیرا سطح بالاتری از درمان را به شما ارائه خواهد داد.
  3. هزینه‌های مربوط به جرم گیری عمیق دندان در صورتی که دندانپزشک متخصص تشخیص صاف کردن سطح ریشه و اسکیلینگ را دهد، یعنی شما نیازمند جرم گیری عمیق دندان هستید. در این صورت هزینه درمان بیشتر خواهد شد.
  4. بیمه

روش‌های کاهش هزینه جرمگیری دندان

چگونه می توان هزینه جرمگیری دندان را کاهش داد؟

انجام جرم‌گیری دندان ارزان قیمت با استفاده از روش‌های زیر امکان پذیر است:

  1. استفاده از تخفیف

    اغلب کلینیک‌های دندانپزشکی در دوره‌های مختلف و به مناسبت‌های مختلفی ممکن است تعرفه‌های تخفیفی برای خدمات درمانی خود از جمله جرم‌گیری در نظر بگیرند.
    افراد با استفاده از آنها می‌توانند خدمات دندانپزشکی را با قیمت کمتری انجام دهند و از این مزایا بهره ببرند.

  2. بیمه درمانی و تکمیلی

    اغلب کلینیک‌های دندانپزشکی با شرکت‌های بیمه مختلفی قرارداد دارند که برخی از خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

آیا می‌توان مانع از پرداخت هزینه‌های اضافی جرمگیری در آینده شد؟

روش‌های پیشگیری از هزینه‌های اضافی جرم گیری دندان در آینده

زمانی که جرم گیری لثه را انجام دهید، اگر مراقبت‌ها و دستورالعمل‌های دندانپزشک را جدی بگیرید، مراجعات آینده شما به مطب دندانپزشکی کم شده که سبب صرفه جویی در هزینه‌های جرم گیری دندان در آینده می‌گردد.
بدین منظور لازم است اقدامات زیر را به درستی رعایت کنید:

  1. استفاده از مسواک و نخ دندان سعی کنید حداقل روزی ۲ یا ۳ بار مسواک بزنید و حتما از نخ دندان استفاده داشته باشید.
  2. استفاده از آب نمک و دهانشویه قرقره کردن آب پس از هر وعده غذایی و استفاده از دهانشویه به خصوص آب نمک، کمک بزرگی به شما خواهد کرد.
  3. پرهیز از استعمال دخانیات و سیگار توجه داشته باشید که سیگار و سایر دخانیات، از جمله مواردی هستند که در تشکیل جرم و پلاک نقش بسیار زیادی دارند.
    به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم از استعمال چنین محصولاتی جدا پرهیز کنید.

سؤالات متداول

  1. آیا جرم گیری دندان گران است؟

    به طور کلی هزینه جرم گیری در کشور ما، در دسته  درمان‌های گران قیمت دندانپزشکی قرار نمی‌گیرد. بیشتر بیمه‌های تکمیلی نیز، تعرفه‌هایی برای این روش درمانی، به بیمه شدگان خود ارائه می‌دهند که سبب کاهش قیمت آن می‌گردد.

  2. هزینه مشاوره برای جرم گیری دندان چقدر است؟

    تعرفه ویزیت دندانپزشکان عمومی و متخصص متفاوت است. با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دکتر لبافی می‌توانید با یک جلسه ویزیت رایگان وضعیت دهان و دندان خود را بررسی کنید و مشاوره لازم برای این درمان و سایر خدمات دندانپزشکی مورد نیاز را دریافت کنید.

  3. آیا تعرفه جرم‌گیری برای کودکان و بزرگسالان تفاوت دارد؟

    مواردی از قبیل میزان جرم دندان‌ها و همچنین نوع روش مورد استفاده، بر قیمت انجام این درمان تأثیر گذار است و سن تأثیری بر هزینه آن ندارد.

  4. هزینه جرم‌گیری دندان با لیزر چقدر است؟

    نرخ جرم‌گیری دندان با لیزر به تعداد جلسات مورد نیاز و همچنین روش‌های درمانی مورد استفاده با توجه به شرایط بیمار بستگی دارد.
    به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که برای اطلاع از قیمت دقیق این درمان با مطب تماس بگیرید و همچنین راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

  5. قیمت جرم گیری دندان در تهران چقدر است؟

    هزینه انجام این درمان به کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید، بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت آن می‌توانید با مطب مورد نظرتان تماس بگیرید و اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

  6. جرمگیری شامل بیمه تکمیلی می‌شود؟

    بله، به طور کلی جرم گیری با بیمه تکمیلی قابل انجام است. اما جهت اطمینان بیشتر از این موضوع بهتر است با شرکت بیمه طرف قرارداد خود تماس بگیرید و از این موضوع مطمئن شوید.

  7. هزینه جرم گیری دندان با دفترچه نیروهای مسلح چقدر است؟

    برای اطلاع از این موضوع با کلینیک‌هایی که طرف قرارداد این بیمه هستند، تماس گرفته و اطلاعات لازم از آنها را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
تازه ترین مطالب
میزان پیشرفت خواندن شما
فهرست محتوا
به مناسبت افتتاح

شعبه جدید

تخفیف 30% + ویزیت رایگان