هزینه کامپوزیت دندان سال ۱۴۰۳؛ تعرفه هر واحد + تخفیف ویژه

هزینه کامپوزیت دندان
فهرست محتوا
۴/۵ - (۳ رای)

یکی از مهم‌ترین مواردی که افراد قبل از انجام کامپوزیت دندان به آن توجه می‌کنند، قیمت کامپوزیت دندان است. این موضوع به گونه‌ای برایشان دغدغه‌ای محسوب می‌شود.
این مطلب شامل اطلاعات کاملی درباره هزینه کامپوزیت، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن یا نگرفتن آن و نحوه پرداخت هزینه این روش ترمیمی است.
همچنین در ادامه راهنمایی‌های خوبی درمورد موارد موثر بر تعرفه کامپوزیت دندان و نحوه پرداخت مناسب‌ترین هزینه برای انجام آن بیان شده است.
پس تا انتهای این مقاله با دکتر فاطمه لبافی همراه باشید.

محتوای صوتی هزینه کامپوزیت دندان

در صورتی که زمان کافی برای مطالعه این مقاله را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم پادکست زیر را گوش دهید.

عوامل موثر بر هزینه کامپوزیت چیست؟

چه مواردی بر هزینه کامپوزیت دندان تاثیر دارند؟

از مواردی که می‌توانند در قیمت نهایی کامپوزیت دندان تأثیر داشته باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برند و کشور سازنده مواد ونیر دندان بهترین برندهای کامپوزیت مخصوص کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان و سوییس هستند. این موضوع طبیعی است که نرخ کامپوزیت دندان برندهای معتبر و مرغوب‌تر نسبت به دیگر برندها بیشتر باشد.
  2. تعداد واحد مورد نیاز اگر یک الی دو دندان نیاز به کامپوزیت داشته باشد، یعنی دندان شما به یک الی دو واحد ونیر نیاز دارد.
    برای محاسبه قیمت نهایی، هزینه کامپوزیت هر واحد دندان در تعداد دندان‌های کامپوزیت شده ضرب می‌شود.
  3. دستمزد دندانپزشک بنا به این که متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی چقدر تجربه داشته و در کدام منطقه مکانی مطب دارد، دستمزد وی متغیر است.

قیمت هر واحد کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۳

هر واحد کامپوزیت دندان چه قیمتی دارد؟

در ادامه شما را با هزینه کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۳ آشنا می‌کنیم:

  1. قیمت هر واحد کامپوزیت ونیر سوئیسی

    یکی از برترین و مشهورترین برندهای ونیر دندان که توسط دندانپزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، برند سارمکو از کشور سوئیس است. کامپوزیت‌های این شرکت از نوع میکروهیبرید بوده و دارای طول عمر و ماندگاری بسیار بالایی هستند. همچنین برند اشترومن کشور سوئیس نیز با ارائه کامپوزیت‌های با کیفیت و با دوام جزء برندهای مشهور کامپوزیت سوئیسی محسوب می‌گردد.
    قیمت هر واحد کامپوزیت سارمکو در حدود هر واحد ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان (دو میلیون و پانصد هزار تومان) تا ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان (چهار میلیون تومان) است.

  2. قیمت هر واحد کامپوزیت آمریکایی

    در بین برندهای آمریکایی کامپوزیت می‌توان برند بیسکو را جز برترین و بهترین مارک‌ها در نظر گرفت. شرکت بیسکو انواع متفاوتی از کامپوزیت را ارائه می‌دهد که دو نوع Reveal و Aeliteflo، از جمله پر طرفدارترین انواع آمریکایی در ایران هستند. همچنین برند اولترادنت، زیبایی، درخشندگی، دوام و طول عمر بالایی دارد. قیمت هر واحد کامپوزیت آمریکایی بین ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان (سه میلیون تومان) الی ۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان (چهار میلیون و پانصد هزار تومان) است.

  3. قیمت هر واحد کامپوزیت دندان ژاپنی

    انواع جیانیال، گرادیا، توکویاما و کوراری، از جمله برترین برندهای ژاپنی هستند که هر کدام با داشتن مزیت‌های فروان، در موارد متعددی کاربرد دارند. قیمت کامپوزیت ژاپنی در مقایسه با برندهای اروپایی، مناسب‌تر است. هر واحد کامپوزیت ژاپنی از حدود ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان (دو میلیون تومان) تا ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان (سه میلیون تومان) است.

  4. قیمت هر واحد کامپوزیت آلمانی

    این برند یکی از بهترین و معتبرترین انواع کامپوزیت‌های دندان در ایران هستند که دندانپزشکان متخصص آن را برای بسیاری از بیماران خود به کار می‌برند. این ونیرها دارای انواع متعددی که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند. از جمله معروف‌ترین آنها می‌توان به کامپوزیت آی پی اس اشاره کرد.
    قیمت کامپوزیت ونیر آلمانی در حدود ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان (دو میلیون و پانصد هزار تومان) تا ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان (سه میلیون و پانصد هزار تومان) است.

  5. قیمت هر واحد کامپوزیت کره‌ای

    این نوع ونیرها بعد از ونیرهای آلمانی، با استقبال بیشتری در مقایسه با کامپوزیت‌های آمریکایی و سوئیسی رو به رو شده‌اند.
    حدود هزینه یک واحد کامپوزیت بین ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان (دو میلیون تومان) تا ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان (سه میلیون تومان) هستند

  6. قیمت کامپوزیت انگلیسی

    قیمت کامپوزیت سولافیل انگلستان در حدود ۱,۵۰۰,۰۰۰ (یک میلیون و پانصد هزار تومان) تا ۲,۰۰۰,۰۰۰ (دو میلیون تومان) است.

لیست قیمت کامپوزیت ونیر دندان ۱۴۰۳

در ادامه مطلب شما را با قیمت‌ انواع کامپوزیت دندان آشنا می‌کنیم:

برند کامپوزیت کشور سازنده قیمت هر واحد (به تومان) ضمانت برند برای عدم شکستگی و لب پر شدن
اسپیدنت چین ۸۰۰,۰۰۰
شوفو ژاپن ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۳ ماه
اپالیس FGM برزیل ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۳ ماه
SDI استرالیا ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۳ ماه
سولافیل انگلیس ۱,۷۰۰,۰۰۰ ۳ ماه
آکسفورد آلمان ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۳ ماه
توکویاما ژاپن ۲,۴۰۰,۰۰۰ ۶ ماه
زنیت آلمان ۲,۷۰۰,۰۰۰ ۶ ماه
سارمکو سوئیس ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۶ ماه
جیانیان GC ژاپن ۱,۸۰۰,۰۰۰ ۹ ماه
کاریزما آلمان ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۹ ماه
IPS سوئیس – آلمان ۳,۵۰۰,۰۰۰ ۱۲ ماه
کازمادنت آمریکا ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲ ماه

قیمت بهترین مارک کامپوزیت دندان

ما در اینجا به سه کشوری که در زمینه تولید کامپوزیت‌های دندانی معتبر هستند، اشاره می‌کنیم. این کشورها آلمان، ژاپن و مهم‌ترین آنها آمریکا هستند. بنابراین همانطور که متوجه شدید، قیمت خرید این کامپوزیت‌ها متفاوت است. پس قیمت بهترین نوع کامپوزیت با توجه به اینکه کدام برند را انتخاب می‌کنید، مشخص می‌شود.

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان چیست؟

آیا بین کامپوزیت‌های ارزان و گران قیمت تفاوتی وجود دارد؟

از فاکتورهای مهم که سبب تفاوت قیمت بین کامپوزیت‌های گران قیمت و ارزان قیمت می‌شود، کیفیت آنها است. برندهای باکیفیت کامپوزیت از مواد مستحکم‌تر و بهتری ساخته شده‌اند تا طول عمر بیشتری داشته باشند. پس طبیعی است که هزینه بالاتری نیز داشته باشند.

تخفیف کامپوزیت دندان

شما می‌توانید در کلینیک دکتر فاطمه لبافی با متخصص ترمیمی و زیبایی دندان مشاوره‌ای رایگان داشته باشید. با این کار، می‌توانید به راحتی، بهترین نوع کامپوزیت را انتخاب کنید و همچنین از قیمت روز کامپوزیت دندان مطلع شوید.
علاوه بر این می‌توانید از تخفیفاتی که در مناسبت‌های مختلف برای خدمات درمانی و زیبایی دندان در نظر گرفته می‌شوند، استفاده نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.

نحوه پرداخت هزینه کامپوزیت دندان

هزینه کامپوزیت دندان را چگونه پرداخت کنم؟

نحوه پرداخت هزینه هر واحد ونیر کامپوزیت در مراکز درمانی مختلف، متفاوت است.
در کلینیک دندانپزشکی دکتر فاطمه لبافی معمولا بعد از انجام این روش هزینه را از بیمار دریافت می‌کنند. در صورتی که بیمار نتواند هزینه را کامل بپردازد، بسته به تعداد دندان‌هایی که می‌خواهد کامپوزیت کند و هزینه نهایی درمان او، هزینه طی دو قسط یا بیشتر، از بیمار دریافت می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما تماس بگیرید.

آیا کامپوزیت دندان شامل بیمه می‌شود؟

آیا بیمه هزینه کامپوزیت دندان را پرداخت می کند؟

اگر ونیر کامپوزیت در جهت زیبایی دندان‌ها صورت بگیرد، باید گفت که متاسفانه مانند دیگر درمان‌ها، بیمه هیچگونه مبلغی را تقبل نمی‌کند. اما اگر در جهت درمان و پرکردن دندان استفاده شود، بیمه بخش کمی از هزینه آن را قبول می‌کند.
البته بهتر است تا اول از همه ببینید مرکز درمانی شما با کدام بیمه‌ها قرارداد دارند.

آیا امکان پرداخت اقساطی هزینه کامپوزیت دندان وجود دارد؟

آیا امکان پرداخت اقساطی هزینه کامپوزیت دندان وجود دارد؟

در برخی موارد ممکن است شرایط به گونه‌ای باشد که امکان ارجاع دادن بیمار به بانک برای دریافت وام آسان پرداخت وجود داشته باشد. در این صورت بیمار می‌تواند اقساط کامپوزیت دندان اقساطی را در یک دوره ۲۴ ماهه پرداخت کند.
اما اگر چنین شرایطی برای بیمار فراهم نباشد، بسته به شرایط کلینیک دندانپزشکی ممکن است فرد بتواند هزینه کامپوزیت قسطی را در ۲ جلسه پرداخت نماید.

جلوگیری از هزینه‌های مجدد کامپوزیت دندان

آیا می توان از پرداخت هزینه های مجدد برای ترمیم کامپوزیت جلوگیری کرد؟

با انجام مراقبت های بعد از کامپوزیت می‌توان دوام ونیرها را افزایش داد و از هزینه‌های اضافی بعد از درمان جلوگیری کرد.

  1. عدم استعمال دخانیات برای داشتن کامپوزیت زیبا و بادوام بالا بهتر است تا جای ممکن سیگار نکشید.
  2. عدم و یا کاهش مصرف مواد خوراکی رنگی نوشیدن قهوه و نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های رنگی در طولانی مدت باعث کدر شدن و لکه لکه شدن کامپوزیت دندانی می‌شود. البته اگر بعد از مصرف اینگونه خوراکی‌ها، دندان‌های خود را بشویید و مسواک بزنید، دچار اینگونه عوارض نخواهید شد.
  3. پرهیز از دندان قروچه و عادات بد دهانی این گونه عادات بد دندانی باعث شکستگی، لب پریدگی و افتادن کامپوزیت دندان شده و آسیب‌هایی به دندان‌ها نیز وارد می‌کند. با ساییدگی دندان‌ها به هم به تدریج مینای دندان آسیب دیده و دندان‌ها حساس و دردناک می‌شوند.

اقدامات قبل از تعیین هزینه کامپوزیت ونیر

قبل از تعیین هزینه کامپوزیت دندان چه اقداماتی انجام می شوند؟

قبل از تعیین قیمت رزین کامپوزیت دندان اقدامات زیر انجام می‌شوند:

  1. بررسی وضعیت سلامت دندان‌ها قبل از انجام کامپوزیت‌های دندانی چکاب کلی سلامت دندان‌ها و همچنین لثه انجام می‌شود.
  2. بررسی وضعیت لثه و مشکلات مربوط به آن در صورتی که بیمار دچار مشکلات لثه از جمله عفونت‌های لثه و خونریزی باشد، ابتدا پزشک بیمار را به متخصص لثه معرفی می‌کند.
  3. بررسی وضعیت کجی و انحراف دندان‌ها دندانپزشک با توجه به موقعیت فک و شدت کجی و انحراف دندان‌ها، بیمار را جهت انجام ارتودنسی به متخصص ارجاع می‌دهد. گاهی این انحراف با گذاشتن کامپوزیت اصلاح می‌شود.

درمان‌های جانبی احتمالی که بر قیمت کامپوزیت تاثیر دارند

هزینه کامپوزیت تحت تاثیر چه عواملی میتواند کم یا زیاد شود/

گاهی ممکن است نیاز باشد افراد قبل از انجام این روش درمان‌هایی را انجام دهند که در این صورت هزینه آنها به صورت جداگانه پرداخت می‌شود. در ادامه برخی از آنها را معرفی کرده‌ایم:

  1. نیاز یا عدم نیاز به ترمیم پوسیدگی دندان
    چنانچه بیمار قبل از کامپوزیت کردن نیاز به درمان پوسیدگی‌های دندان داشته باشد، ابتدا باید دندانپزشک به درمان پوسیدگی‌ها بپردازد. اگر بیمار دچار کجی بیش از حد دندان‌ها باشد نیز باید قبل از این روش زیبایی، درمان ارتودنسی را انجام دهد. پس نیاز است هزینه این درمان‌ها به طور جداگانه پرداخت شود.
  2. نیاز یا عدم نیاز به برداشتن یا ترمیم کامپوزیت قبلی این مورد مخصوص کسانی است که قبلاً دندان خود را کامپوزیت کرده‌اند. این افراد می‌خواهند کامپوزیت دندانی خود را ترمیم کرده و یا آن را به طور کامل بردارند. اول از همه باید گفت هر ترمیمی اگر نزد همان دندانپزشک صورت بگیرد، هزینه کمتری خواهد داشت.

دلیل تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت

علت تفاوت قیمت آنها این است که برای لمینت از دندان‌های شما قالب گیری شده و در لابراتوار ساخته می‌شود؛ بنابراین استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به مواد کامپوزیتی دارد و همین موضوع موجب تفاوت قیمت آن با کامپوزیت می‌گردد.
با این وجود این موضوع دلیلی بر بهتر بودن لمینت نسبت به کامپوزیت نیست؛ زیرا هر یک از این روش‌ها با در نظر گرفتن شرایط دهان و دندان هر فرد انتخاب می‌شوند.

سؤالات متداول

  1. آیا قیمت کامپوزیت دندان در تهران با شهرهای دیگر تفاوت دارد؟

    هزینه کامپوزیت دندان در تهران با اکثر شهرها تفاوت چندانی با هم ندارند. اما کیفیت و نوع برند آنها و همچنین تخصص و مهارت دندانپزشک می‌تواند روی قیمت ونیر کامپوزیت دندان تأثیر داشته باشد.

  2. گران‌ترین کامپوزیت کدام است؟

    انواع آمریکایی از جمله گران ‌قیمت‌ترین برندها محسوب می‌شوند.

  3. چگونه بفهمم به چند واحد کامپوزیت نیاز دارم؟

    هنگامی که شما به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می‌کنید، دندانپزشک می‌تواند بگوید که شما به چند واحد کامپوزیت دندان احتیاج دارید. همچنین خودتان نیز می‌توانید هنگامی که روبروی آینه می‌ایستید و لبخند می‌زنید، متوجه شوید که کدام یک از دندان‌هایتان احتیاج به کامپوزیت دارند.

  4. هر واحد کامپوزیت، چند دندان است؟

    هر واحد کامپوزیت، ۱ دندان است.

  5. هزینه کامپوزیت دندان با بیمه نیروهای مسلح چقدر است؟

    این روش ترمیمی دندان در دسته خدمات درمانی دندان قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل کامپوزیت دندان با بیمه تامین اجتماعی یا دفترچه نیروهای مسلح و غیره انجام نمی‌شود.

  6. آیا کامپوزیت شامل بیمه تکمیلی می‌شود؟

    کامپوزیت دندان با بیمه تکمیلی انجام نمی‌شود.

  7. قیمت کامپوزیت دندان در ایران چقدر است؟

    قیمت کامپوزیت هر دندان در ایران بستگی به کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید و همچنین برند مورد استفاده دارد. برای اطلاع از هزینه هر واحد کامپوزیت دندان با کلینیک مورد نظر خود تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
تازه ترین مطالب
میزان پیشرفت خواندن شما
فهرست محتوا
به مناسبت افتتاح

شعبه جدید

تخفیف 30% + ویزیت رایگان