هزینه ایمپلنت دندان در تهران سال ۱۴۰۳؛ لیست تعرفه ایمپلنت با بیمه + شرایط اقساطی

قیمت ایمپلنت دندان
فهرست محتوا
۳.۷/۵ - (۳ رای)

در جمعی حضور دارید، اما به دلیل دندان از دست رفته خود از لبخند زدن هراس دارید! اگر با وجود اطلاع از درمان ایمپلنت دندان همچنان برای رفع آن اقدام نمی‌کنید، احتمالا این میان مسئله هزینه آن برایتان دغدغه است.
هزینه ایمپلنت با انواع برندها برای شما در این مقاله آورده شده است. همچنین جهت یافتن آرامش خاطر برای شما عزیزان، تعرفه این درمان را تحت پوشش بیمه‌های مختلف بیان کرده‌ایم و در پایان نحوه پرداخت و شرایط اقساطی قیمت ایمپلنت و راهکارهای کاهش آن را در اختیار شما گذاشته‌ایم.
از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله از دکتر فاطمه لبافی را مطالعه کرده تا به اطلاعات کاملی درباره قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۳، دست یابید و تصمیم‌گیری‌های بهتری در خصوص بهبود سلامت دندانی خود اتخاذ نمایید.

چرا ایمپلنت دندان هزینه زیادی دارد؟

چرا ایمپلنت دندان هزینه زیادی دارد؟

کاشت ایمپلنت دندان بعد از درمان ارتودنسی یکی از گران‌ترین درمان‌های دندانپزشکی محسوب می‌شود.
چندان دور از انصاف نیست که این درمان قیمت بالایی دارد، زیرا:

  1. از پیشرفته‌ترین روش‌های جایگزینی دندان از دست رفته می‌باشد که تقریباً نوعی درمان دائمی محسوب می‌گردد.
  2. به نسبت دیگر روش‌های مشابه خود بسیار پیچیده‌تر است.
  3. موادی که برای ساخت ایمپلنت مورد استفاده قرار می‌گیرند، با کیفیت بالا بوده و سازگاری زیادی با بدن انسان دارند.

۳ مورد بالا جدا از مزایای بی‌شمار ایمپلنت دندان، اصلی‌ترین گزینه‌هایی هستند که بیان می‌کنند این روش درمان ارزش هزینه کردن را دارد.

قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۳

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۳، از ۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان (شش میلیون تومان) تا ۳۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان (سی و پنج میلیون تومان) متغیر است.
در ادامه به بررسی قیمت انواع ایمپلنت دندان می‌پردازیم:

  1. قیمت ایمپلنت آمریکایی یکی از برترین برند های ایمپلنت دندان در آمریکا، برند زیمر و بایو است.
    قیمت آنها حدود ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بیست و پنج میلیون تومان) تا ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان (سی و پنج میلیون تومان) است.
  2. قیمت ایمپلنت اروپایی قیمت ایمپلنت اروپایی بین ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان (سیزده میلیون تومان) تا ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بیست و پنج میلیون تومان) است. البته در این میان ایمپلنت ساخت کشور سوئیس قیمت بیشتری دارد.
  3. قیمت ایمپلنت آلمانی معمولا هزینه ایمپلنت‌های آلمانی بین ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان (شانزده میلیون تومان) تا ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بیست میلیون تومان) است. نوع دی آر اس، هزینه بالاتری نسبت به دیگر برندهای آلمانی دارد.
  4. قیمت ایمپلنت دندان ایتالیایی محدوده قیمت ایمپلنت ایتالیایی از ۱۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان (چهارده میلیون تومان) تا ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان (هجده میلیون تومان) است. برند سوییدن اند مارتینا کیفیت و عملکرد خوبی دارد. به همین سبب از دیگر برندهای ایتالیایی گران‌تر است.
  5. قیمت ایمپلنت فرانسوی یکی از برندهای بسیار مشهور فرانسه، ایمپلنت iDi است که قیمت بسیار مناسبی در مقابل کیفیت خود دارد و به طور کلی در ایمپلنت‌های اروپایی، ثبات خیلی خوبی دارد.
    محدوده قیمت آن ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان (سیزده میلیون تومان) تا ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان (نوزده میلیون تومان) می‌باشد.
  6. قیمت ایمپلنت اسپانیایی برند موزو در کشور اسپانیا با کیفیت عالی، دارای حدود قیمت ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان (هفده میلیون تومان) است.
  7. قیمت ایمپلنت آسیایی با در نظر گرفتن تکنولوژی و ساخت ایمپلنت‌های آسیایی، سقف قیمت آنها بین ۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان (شش میلیون تومان) تا ۱۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان (چهارده میلیون تومان) است.
  8. قیمت ایمپلنت کره‌ای ایمپلنت‌های کره‌ای با تنوع زیاد از ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان (ده میلیون تومان) تا ۱۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان (چهارده میلیون تومان) قیمت دارند.
  9. قیمت ایمپلنت چینی در کشور چین هیچ برند خاصی برای ساخت ایمپلنت وجود ندارد. در واقع اگر ایمپلنتی در این کشور ساخته شود، حتی اگر تحت نظارت کمپانی‌های اروپا و آمریکا باشد، ارزش و اعتباری ندارد. چرا که چیزی جز کپی بی‌کیفیت از یک برند معروف نیست.
  10. قیمت ایمپلنت ایرانی قیمت ایمپلنت‌های ایرانی در حدود ۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان (شش میلیون تومان) تا ۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان (هشت میلیون تومان)، تقریبا مشابه با ایمپلنت‌های کره‌ای است.

هزینه ایمپلنت دندان با لیزر

هزینه ایمپلنت دندان با لیزر

دستگاه لیزر علاوه بر گران قیمت بودن، هزینه نگهداری بالا و مواد مصرفی بالایی نیز دارد. به همین جهت هزینه کاشت دندان با لیزر از بقیه روش‌ها بیشتر است. اما با در نظر گرفتن مزایای بسیاری که کاشت دندان با لیزر دارد، این قیمت مقرون به‌صرفه است و ارزش پرداخت کردن را دارد.
به طور معمول قیمت ایمپلنت دندان با لیزر حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد از روش‌های معمولی بیشتر است.

لیست قیمت ایمپلنت دندان

در جدول زیر قیمت هر واحد ایمپلنت برایتان مطرح شده است:

برند کشور سازنده شروع قیمت از (به تومان)
snuc کره ۹,۰۰۰,۰۰۰
sewon medix یا cis کره ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
biotem کره ۱۲,۰۰۰,۰۰۰
megagen کره ۱۲,۰۰۰,۰۰۰
اشترومن neodent سوئیس و برزیل ۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اشترومن iti (titanium) سوئیس ۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اشترومن iti (SLActive) سوئیس ۱۵.۰۰۰,۰۰۰
ایران ۳A ایران ۶,۰۰۰,۰۰۰
MIB ایران ۶,۵۰۰,۰۰۰
SGS سوئیس ۱۵,۰۰۰,۰۰۰
General آلمان ۱۶,۰۰۰,۰۰۰
zimmer آمریکا ۲۵,۰۰۰,۰۰۰
human tech آلمان ۱۶,۰۰۰,۰۰۰
ritter آلمان ۱۶,۰۰۰,۰۰۰

عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان

عواملی که بر قیمت ایمپلنت دندان تاثیر می‌گذارند

هزینه نهایی ایمپلنت دندان بر اساس برخی عوامل محاسبه و تعیین می‌شود که در ادامه به بررسی کامل آنها می‌پردازیم:

  1. تعداد دندان‌های تحت درمانیکی از فاکتورهای بسیار مهمی که در قیمت ایمپلنت دندان تاثیرگذار است، تعداد دندان نیازمند به ایمپلنت است. در صورت بیشتر بودن تعداد ایمپلنت کاشته شده در فک، قیمت نهایی افزایش می‌یابد.
  2. نوع ایمپلنت دندانایمپلنت دندان دارای انواع متفاوتی است که دندانپزشک با توجه به شرایط و بودجه مورد نظر بیمار، بهترین نوع را انتخاب می‌کند. به طور کلی جنس ایمپلنت و برند، نحوه ساخت و طراحی، محل کاشت ایمپلنت و اندازه آن بر قیمت نهایی ایمپلنت دندان تاثیر گذار هستند.
  3. برندبا توجه به برندی که انتخاب می‌کنید، طبیعتا در قیمت انجام درمان هم تاثیرگذار است.
  4. نحوه کاشتدر حال حاضر برای کاشت دندان، ۳ روش ایمپلنت فوری، استاندارد و دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  5. نوع و جنس تاج دندانتاج دندان ایمپلنت در دو نوع چسبی و پیچی موجود است که هزینه آنها تفاوت چندانی با هم ندارند. اما نحوه ساخت و جنس آن هزینه آن را دچار تغییر می‌کند.
  6. دستمزد دندانپزشکبا توجه به تخصص دندانپزشک، هزینه درمان متفاوت خواهد بود.
  7. موقعیت جغرافیایی مطب دندانپزشکقرار داشتن کلینیک دندانپزشکی در کلان شهرها و در مراکز مخصوص شهرها، بر تعرفه نهایی تاثیرگذار است.
  8. بیمهبه طور معمول ایمپلنت دندان زیر مجموعه بسیاری از بیمه‌های تکمیلی است. بیمار باید قبل از انجام درمان، در صورت داشتن بیمه درمانی، اطلاعات لازم را از آن کسب کند.

چه درمان‌های جانبی احتمالی در کنار ایمپلنت بر هزینه تاثیر گذار هستند؟

عوامل احتمالی که در هزینه نهایی ایمپلنت دندان تاثیر گذارند

بعضی از درمان‌های جانبی که گاهی پیش از ایمپلنت کردن مورد نیاز هستند، هزینه‌های جداگانه‌ای را به دنبال خواهند داشت که در زیر به بررسی آنها می‌پردازیم:

  1. کشیدن دندان یا جراحی لثه گاهی اوقات با وجود اینکه دندان می‌افتد، اما ریشه آن در استخوان فک جا می‌ماند. در این صورت دندانپزشک باید قبل از هر اقدامی، ریشه دندان را از دهان بیمار خارج کند که این جراحی، هزینه مجزایی را در پی دارد.
  2. پیوند استخوان و لیفت سینوس برای اینکه ایمپلنت به خوبی با دندان جوش بخورد، استخوان فک باید ارتفاع، حجم و تراکم کافی داشته باشد. در صورتی که این شرایط وجود نداشته باشد، دندانپزشک باید پیوند استخوان فک و یا لیفت سینوس را برای بیمار انجام دهد.
  3. پیوند لثه اگر بیمار دچار برخی از بیماری‌های دهان و دندان مانند پریودنتال باشد، ابتدا باید برای درمان آن اقدام کند. این درمان نیز هزینه مجزایی در پی خواهد داشت.
  4. بلیچینگ دندان ایمپلنت دندانی قابلیت تغییر رنگ و سفیدتر شدن را ندارد. به همین جهت افرادی که قصد دارند دندان‌های خود را سفیدتر کنند، باید قبل از ایمپلنت اقدام به بلیچینگ نمایند.

لیست قیمت هزینه‌های جانبی ایمپلنت دندان

در جدول زیر لیست قیمتی از هزینه‌های جانبی ایمپلنت دندان برایتان بیان شده است:

نوع درمان شروع قیمت از (به تومان)
کشیدن دندان ۸۰۰,۰۰۰
جراحی دندان ۱,۵۰۰,۰۰۰
پیوند استخوان ۲,۰۰۰,۰۰۰
سینوس لیفت ۳,۵۰۰,۰۰۰
پیوند استخوان ممبران ۳,۵۰۰,۰۰۰
جرم گیری ۱,۵۰۰,۰۰۰
ترمیم و پر کردن دندان ۲,۵۰۰,۰۰۰

گران‌ترین نوع ایمپلنت دندان

گران‌ترین نوع ایمپلنت دندان

ایمپلنت نوع اوردنچر که دندانهای یک فک بر روی ۶ و یا ۸ پایه ایمپلنت قرار می‌گیرند، گران قیمت‌ترین نوع ایمپلنت دندان است.
می‌توان گفت قیمت حدودی آن، ۳ و یا ۴ برابر دندان مصنوعی متحرک است؛ اما به همان میزان کیفیت و عملکرد بسیار بالاتری دارد.

کاشت دندان ارزان قیمت یا ایمپلنت اقساطی

احتمال دارد به دلایل مختلفی یک و یا چند دندان خود را از دست داده باشید و به دنبال ایمپلنت دندان برای جبران این ناهنجاری باشید؛ اما چون کاشت دندان هزینه بالایی دارد از این درمان صرف نظر می‌کنید و یا به دنبال کاشت دندان ارزان قیمت می‌گردید. بسیاری از کلینیک‌های دندانپزشکی، ایمپلنت دندان ارزان قیمت را در تبلیغات خود به کار می‌برند که شاید نظر شما به آنها جلب شده باشد؛ اما مطمئن باشید که هیچ ارزانی بی علت نخواهد بود.
شاید خوب باشد علت ارزانی آن را بدانید:

  • یکی از این دلایل، استفاده از مواد نامرغوب و بی‌کیفیت است. شاید در ابتدا هزینه آن برای شما وسوسه کننده باشد، اما در نظر داشته باشید که در طولانی مدت هزینه‌های جانبی بیشتری برایتان به وجود خواهد آمد.
  • گاهی اوقات برخی از کلینیک‌ها با افراد غیر متخصص برای کاشت دندان همکاری می‌کنند؛ زیرا آنها هزینه کمتری دریافت می‌کنند. مراقب باشید درمان خود را به دست افراد غیر متخصص نسپارید؛ زیرا ایمپلنت دندان باید توسط جراح فک و دندان یا ایمپلنتولوژیست انجام گردد. در غیر این صورت، ممکن است عوارض ناشی از آن، گریبان‌گیر شما شوند.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تأمین اجتماعی

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تأمین اجتماعی

بیمه تأمین اجتماعی تعرفه‌های بسیار محدودی برای خدمات دندانپزشکی دارد و معمولاً بابت ایمپلنت دندان هزینه‌ای را به بیمه شدگان خود پرداخت نمی‌کند. با این حال می‌توانید از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه تأمین اجتماعی اطلاعات لازم با به دست آورید. همچنین می‌توانید از طریق سایت تأمین اجتماعی، قراردادهای آن را مطالعه کنید.

تعرفه ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح
در شرایط خاص برخی از جانبازان می‌توانند با دفترچه نیروی مسلح خود بخشی از این هزینه خود را دریافت کنند.

آیا بیمه تکمیلی هزینه ایمپلنت را پرداخت می‌کند؟

اکثر بیمه‌های تکمیلی بخشی از خدمات دندانپزشکی را در تعرفه‌های خود قرار داده‌اند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر بهتر است با بیمه تکمیلی خود تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را کسب کنید.

نحوه پرداخت هزینه ایمپلنت دندان

پرداخت ایمپلنت دندان می‌تواند به دو صورت نقدی و اقساط باشد که این موضوع به دندانپزشک شما و کلینیک دندانپزشکی مورد نظرتان بستگی دارد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر با کلینیک دندانپزشکی دکتر فاطمه لبافی تماس بگیرید.

عوارض استفاده از ایمپلنت دندان ارزان و بی‌ کیفیت

عوارض ایمپلنت دندان ارزان و بی کیفیت

همواره گفته‌اند هیچ ارزانی بی حکمت نیست! ارزان بودن ایمپلنت دندان نیز بی دلیل نبوده و به همین منظور هیچ متخصصی انتخاب آنها را توصیه نمی‌کند.
برای درک بهتر در ادامه شما را با عوارض استفاده از آن‌ها آشنا می‌کنیم:

  1. جوش نخوردن استخوان به ایمپلنت فرایند جوش خوردن استخوان فک به پایه ایمپلنت که تحت عنوان osseointegration شناخته می‌شود، سبب ثبات و پشتیبانی ایمپلنت می‌گردد. با این حال برخی از ایمپلنت‌های ارزان و بی کیفیت از موادی ساخته شده‌اند که قادر به جوش خوردن با استخوان فک نیستند.
  2. بروز عفونت مواد بی کیفیت می‌توانند سبب بروز عفونت التهابی در اطراف پایه شده و درمان را با شکست روبه‌رو کنند.
  3. وارد شدن آسیب‌های عصبی به ‌صورت استفاده از ایمپلنت بی کیفیت، می‌تواند منجر به آسیب رسیدن به عصب گردد.
  4. آسیب رسیدن به دندان‌های سالم این مدل‌ها معمولاً در اندازه و تراش استاندارد و متناسبی نیستند. به همین دلیل ممکن است به دندان‌های مجاور آسیب بزنند.

راهکارهای کاهش هزینه ایمپلنت دندان در ایران

راه حلی برای کاهش هزینه ایمپلنت دندان در ایران

از آنجایی که شاید هزینه کاشت ایمپلنت دندان برای برخی از افراد بسیار سنگین باشد، در ادامه مطلب شما را با راهکارهایی آشنا می‌کنیم که هزینه‌های خود را تا حدودی کاهش دهید:

  1. پرداخت هزینه به صورت اقساط برخی از کلینیک‌های دندانپزشکی برای رفاه حال بیماران خود شرایط اقساط را نیز در برنامه‌های پرداختی خود قرار می‌دهند. از آنجایی که پروسه درمان ایمپلنت بین ۳ الی ۵ ماه زمان می‌برد، شما می‌توانید به فکر ایمپلنت اقساطی باشید.
  2. انجام درمان در دانشکده دندانپزشکی به طور کلی در دانشکده دندانپزشکی و یا مراکز دولتی هزینه درمان به نسبت مراکز دیگر کمتر خواهد بود.
  3. استفاده از بیمه تکمیلی پرداخت هزینه ایمپلنت با بیمه تکمیلی از دیگر روش‌های مؤثری است که می‌توانید هزینه درمان خود را به کمک آن کاهش دهید.
  4. انتخاب روکش دندانی ارزان‌تر در صورتی که ایمپلنت برای دندان‌های عقبی شما به کار گرفته می‌شود، می‌توانید از انواع روکش‌هایی با قیمت کمتر اما مستحکم استفاده کنید.

سوالات متداول

  1. آیا ایمپلنت دندان ارزش هزینه کردن دارد؟

    با وجود گران بودن هزینه ایمپلنت، این روش یک سرمایه گذاری بلند مدت خواهد بود که به صورت دائمی از آن استفاده می‌کنید.

  2. آیا قیمت ایمپلنت دندان در تهران گران‌تر است؟

    هزینه ایمپلنت در تهران به مواردی از جمله نوع و برند ایمپلنت، نوع روکش و تاج مورد استفاده در درمان، تخصص دندانپزشک و … بستگی دارد.

  3. آیا قیمت قطعات ایمپلنت دندان در هزینه نهایی آن تأثیر دارد؟

    بله، قطعاً استفاده از قطعات باکیفیت در برندهای معتبرتر سبب بیشتر شدن هزینه نهایی خواهد شد.

  4. اگر نتوانم هزینه ایمپلنت دندان را پرداخت کنم، چه می‌شود؟

    در صورتی که هیچ یک از راهکارهای کاهش هزینه‌ ایمپلنت نتواند به شما کمکی کند، می‌توانید با مشورت دندانپزشک خود از روش‌های مشابه جایگزینی دندان از دست رفته استفاده نمایید. از جمله این روش‌ها می‌توان به بریج دندان و دندان مصنوعی اشاره داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
تازه ترین مطالب
میزان پیشرفت خواندن شما
فهرست محتوا
به مناسبت افتتاح

شعبه جدید

تخفیف 30% + ویزیت رایگان